Čitaj mi!

Hrvatska, spojen Pelješački most

Spojen je i poslednji segment konstrukcije Pelješačkog mosta, koji povezao kopno kod Komarne u blizini Stona s Brijestom na pelješačkoj strani. To označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske.

Podizanjem poslednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješački most je potpuno spojen i proteže se od Komarne na kopnenoj strani do Brijeste na Pelješcu.

Ceremoniji kojom je obeleženo spajanje mosta prisustvovali su hrvatski premijer i predsednik, Andrej Plenković i Zoran Milanović.

Spajanje su pratili i brojni građani s kopna i mnoštvo brodova, barki i drugih plovila.

Most ima 13 raspona, od kojih je pet glavnih dužine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, kao i dve trake sa jednom zaustavnom, koja će služiti za održavanja mosta

Dužina mosta iznos 2.440 metara, a plovidbeni profil ispod mosta 200 puta 55 metara.

Most je izgradio kineski konzorcijum CRBC (China Road and Bridge Corporation).

Kinezi su posao dobili na tenderu 2018. godine, ponudivši 2.081 milijardu kuna bez PDV-a, sa rokom završetka radova od 36 meseci.

Most bi trebalo da bude potpuno otvoren 2022. godine

Očekuje se da će most, s pristupnim putevnima, biti otvoren za saobraćaj u junu 2022. godine, pre početka glavne turističke sezone.

Ukupna vrednost projekta je 526 miliona evra, od čega su sredstva Evropske unije 357 miliona.

Evropska unija finansira i pristupne puteve, tunele, dodatne mostove i vijadukte, kao i obilaznicu Stona.