Шта се тренутно ради на градилишту Фрушкогорског коридора

Најзначајнија инвестиција не само у околини, већ и за целу Србију је изградња Фрушкогорског коридора. Екипа РТС-а посетила је градилиште на којем ради више од 300 радника на два грађевински најзахтевнија објекта на коридору- тунелу испод Фрушке горе и новом мосту преко Дунава.

Повезаће Бачку, Срем, Мачву, али и Западну Србију са Босном и Херцеговином. На овом месту, изградиће се нови Фрушкогорски мост.

Ово је помоћни мост који се налази на деоници 3 фрушкогорског коридора, а који ће послужити за изградњу главног моста преко Дунава. Са приступним конструкцијама, он ће бити дугачак 1,7 километара и спојиће Петроварадинску и Каћку обалу.

"У овом тренутку се раде шипови, ти шипови су урађени отприлике 58 комада од укупно 387, ширине један и по метар, дужине од 17 до 36 метара, тако да овај мост нам је изузетно значајан, и зато смо кренули прво са овим мостом, паралелно са тиме радимо на улазним порталима и укупној стабилизацији терена за изградњу тунела Иришки венац", каже Александар Антић, директор Коридора Србије.

Најдужи тунел у Србији, имаће две цеви дуге готово 3,5 километара.

"Нека наша процена је да за пробијање тунела нам треба негде око 900 дана, то треба узети у обзир као неки објективни циљ, узимајући у обзира да имамо најдужи тунел у Србији. Ми ћемо ићи са четири нападна места, а то је отприлике 7000 метара које треба избушити и пробити те две цеви", наводи Александар Антић, директор Коридора Србије.

Из кинеске фирме ЦРБЦ, која је извођач радова, тврде да рокови за изградњу неће бити пробијени.

"Временски услови нам дозвољавају да испунимо оно што смо планирали и немамо неких већих проблема са којима се суочавамо. У овом тренутку имамо нешто више од 300 радника, који су ангажовани на оба активна градилишта у овом тренутку и преко 120 комада механизације и опреме, наравно, тај број ће се увећавати сукцесивно како нам пројектна документација и динамика буду диктирали темпо", каже Милијан Милић, представник извођача кинеске фирме ЦРБЦ.

Тунел ће растеретити саобраћај и смањити загађење у националном парку, али и насељеним местима.

"У саобраћајном смислу, он ће пре свега изместити саобраћај и растеретити урбана подручија Новог Сада, Ирига и Руме, и у оном туристичко-еколошком смислу, он ће изградњом тунела Иришки венац, пре свега, решити проблем транзитног саобраћаја који имамо у овом тренутку преко Фрушке Горе. И са друге стране отварамо једну широку перспективу за све туристичке садржаје, које Фрушка Гора може да пружи", каже Александар Антић, директор Коридора Србије.

"То је важан посао пре свега за Нови Сад, јер ће део тог коридора бити и мост који ће са Лимана прелазити на страну Сремске Каменице, тако да ће се Нови Сад значајно и у ткиву града, и када је реч о спољном теретном саобраћају растеретити", наводи Игор Мировић, председник Владе АП.

Вредност инвестиције је 715 милиона долара. Радови су почели пре нешто више од годину дана, а рок за завршетак коридора је три године.