Читај ми!

Отворена петља код Батајнице, омогућен директан излаз на ауто-пут и обилазницу

Петља Батајница, којом становници тог насеља добијају директан излаз на ауто-пут Е-75 и везу са старим новосадским путем, отворена је данас у присуству председника Србије Александра Вучића.

Батајница је том петљом спојена са ауто-путем за Нови Сад и обилазницом око Београда.

Вучић је истакао да ће та петља много значити грађанима Батајнице, али и Пазове и свих околних места, где живи велики број људи.

Рекао је да ће петља Батајница бити важна и за повезивање са логистичким центром за интермодални транспорт, што ће допрнети развоју и других инфраструктурних пројеката.

Отварању петље присуствују и министар грађевинарства Томислав Момировић, директор Kоридора Србије Александар Антић, в. д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, представници Европске банке за обнову и развој.

Вучић: Петља има велики значај за грађане Батајнице

Председник Србије Александар Вучић изјавио је након отварања петље Батајница којом становници тог насеља добијају директан излаз на ауто-пут Е-75 и везу са старим новосадским путем, да је то велики дан за Батајницу и да ће та петља не само смањити саобраћајне гужве већ и привући нове инвеститоре.

Вучић је нагласио да је тај пројекат био уговорен за 9,6 милиона евра, а да завршен за 8,8 милиона евра, што је први пут да је неки пројекат завршен за мање новца, пре рока, али са свим дозволама.

"Није чудо што је у априлу пао снег, никад за мање пара а пре рока нисмо завршили, а да имају и све дозволе", нагласио је Вучић.

Истиче да се ту не ради само о једној петљи, већ о животима људи и њиховом бољем животном стандарду.

Председник је навео да се ауто-путеви не граде само да би грађани у центру Београда били добро повезани, већ и за грађане Батајнице, Угриноваца, Бусија, Пазове, Земун Поља и све остале.

"Ова петља ће убрзати кретање и олакшати путовање грађанима, где год да крену, било ка Шиду да иду, Новом Саду, Београду...", навео је Вучић.

Додаје да петља има укупно 3,5 км и да је урађена за мање новца због доброг рада надзорног органа, али и извођача фирме Штрабаг.

Председник је захвалио и Европској банци за обнову и развој на повољном финансијском аранжману за реализацију тог пројекта и поручио да ће Србија појачати сарадњу с том европском банком у наредном периоду.

"Наставићемо да градимо путне комуникације. Јуче смо се договорили за исток Србије, поред изградње брзе саобраћајице од скретања са ауто-пута ка Пожаревцу до Великог Градишта и Доњег Милановца, да за који дан кренемо у реконструкцију пута од Доњег Милановца до Kладова у дужини око 60 км. Желимо да доведемо више туриста и Kладово, Доњи Милановац и Неготин", навео је Вучић.

Kаже да је важно да се уложи у тзв. дунавску магистралу да би могло да дође ту не само више туриста из иностранства и земље већ и нови инвеститори.

Председник је нагласио да ће се у оквиру петље налазити мост дужине 221 метар, као и да се у сваком делу земље гради чак на стотине мостова и да је поносан што ће то остати за будуће генерације.

"Поносан сам што је неповратно отишло време прошлог режима који ништа није радио и градио, што су само узимали паре и што ћемо нашим резултатима обавезивати будуће који буду побеђивали да морају да раде и граде снажније и размишљају о будућности, казао је Вучић.

На питање да ли је Батајничка петља могла да буде изграђена раније, претходних година, и зашто није, приметио је да у последњих 70 година није урађено ништа, па тако ни "Милош Велики", да је требало раније завршити пут до бугарске границе, кроз Грделичку клисуру.

"Све је то требало раније. Требало је раније да имамо пругу да се људи возе возовима, што сада већ почињу да раде", истакао је он.

Вучић је, помињујући Батајницу, навео да се гради лепа станица, која ће бити на брзој прузи Београд – Нови Сад, на којој ће саобраћати бржа и спорија "верзија" возова.

Указао је да ће "спорија" да се зауставља на око пет станица, и да ће путовање ипак бити брже него колима, а да ће брзи воз имати можда само једну станицу, и путоваће свега 40 минута.

Вучић је казао да увек све може брже и боље.

"И ја сам се питао зашто није раније изграђена ова петља. Али некада морате да обезбедите финансирање. Ми смо платили већ 65 одсто онога што је урађено, а сада чекамо ситуацију за прва три месеца да платимо све", објаснио је он.

Србија је, истиче, морала да се опоравља од 2014. године, да се финансијски консолидује да бисмо после тога могли да имамо повећање стопе раста, да се влада посвети развоју земље, да гради путеве и пруге, да доводи нове фабрике, а тиме убира веће приходе за државу, градове и општине.

"Паре не падају с небa. Није тако једноставно. Неко ће да каже да се то плаћа од пара грађана, али тако је било и пре десет година, па што нисмо тада изградили нити једну болницу, нисмо имали плате од 540 евра? Све то сада имамо, а не радимо 70 одсто више, већ је то захваљујући успешнијем систему и држави", рекао је он.

Нагласио је да ће пре краја године осам ауто-путева бити у изградњи, што је невиђена ствар и не постоји сличан пример у Европи.

"Данас не можете да исцртате ауто-путеве и путеве које ми градимо, за које никада нико није ни помислио да их гради. Ниједан музеј није радио до скоро, били смо културни запећак Европе, а данас размишљамо како ћемо да градимо велике концертне дворане, опере", указао је он.

Вучић је казао да је "поносан што више нисмо губитници, поносан на Србију и њене резултате".

На петљу се чекало готово десет година 

Петља Батајница је пројекат на који су грађани Батајнице, Нове Пазове, Земуна, Галенике, Угриноваца чекали скоро читаву деценију.

Петља Батајница, укупне дужине око 3,5 километара, повезаће Батајнички булевар и логистички центар за интермодални транспорт, са ауто-путем Е-75.

Kада је 2015. године отворен први део петље Батајница у оквиру обилазнице око Београда, становници Батајнице нису могли да се укључе на петљу већ су морали да круже заобилазним путевима, што је стварало гужве.

Посао на изградњи Батајничке петље обавио је аустријски "Штрабаг", а укупна вредност инвестиције је око девет милиона евра.

У оквиру пројекта Батајнички булевар иде до раскрснице са Улицом краља Михаила Зетског. Мост у дужини од 222 метра иде преко пруге и нове саобраћајне везе ка интермодалном терминалу.

Батајнички булевар има и један везни крак, који га повезује са Улицом краља Михаила Зетског и Локалним путем број 3.

Иначе, интермодални терминал је стратешки пројекат владе због повезивања путничког и железничког саобраћаја. У питању је први српски терминал на коме ће се укрштати трасе теретних возова, камиона и бродова.

Ту ће се обављати сви логистички послови, као што су шпедиција, складиштење, превоз и царина.