четвртак, 01. сеп 2022, 11:05 -> 11:08
Извор: Промо текст
Провод се није десио ако није објављен на друштвеним мрежама
Последњих година сведоци смо интересантног друштвеног феномена који је присутан како код младих, тако све више и код старијих. Сви интересантни догађаји, па чак и не само интересантни, фотографишу се телефоном и каче на друштвене мреже.
Практично, свака особа је сада на неки начин постала новинар или хроничар који помно бележи догађаје и објављује их својим виртуелним пријатељима. Профили на друштвеним мрежама имају особине медија, али некаквих личних медија.
Остаје отворено питање колико се заправо ужива у свим догађаијима ако је обавезно да се они што боље забележе камером.
Дочек нове године 2023 Београд ће учинити центром забаве на Балкану, добрим делом због виралности снимака са провода на сплавовима и популарним клубовима.
Иако је овога пута у питању јавни бенефит, па локални угоститељи трљају руке и без посебног маркетинга, углавном ефекти овог феномена нису тако добри. Чешће пажњу на друштвеним мрежама привлаче материјали који се тичу приватног живота јавних личности и сличне ствари.
Технолошка промена
Убрзани технолошки развој није дошао са упутством за употребу, већ свако за себе мора да пронађе меру и смисао употреби паметних телефона. Мноштво напредних функција, апликација и опција за боље фотографисање и снимање побољшавају кориснички утисак, али на дуги рок људима одузима доста времена.
Приметно је да су људи последњих година све мање фокусирани на сопствене цијеве, а све више на забаву са екрана. Највећи број људи на забаву на мобилном телефону потроши и по неколико сати у току дана. Kако се ради о пасивној забави, најчешће се телефони користе за насумично или боље рећи бесциљно прегледање туђег садржаја.
Промена у поимању провода
Годишњи одмори, излети, кратка и дужа путовања, као и рођендани, годишњице, венчања, крштења, данас се готово сигурно налазе на друштвеним мрежама. Углавном, сасвим доступно на увид свима који су иоле заинтересовани. Поставља се питање смисла толиког уплива јавности у животе обичног народа. Појам приватност изгубио на значају и архивиран је попут старих заната. Није више вредност по себи јер га је сменила нека инстант јавност.
Слична промена је видљива и када је у питању провод. Излазак у град је увек негде био излазак у јавност, само што је сада та јавност проширена сликом на интернету. У неку руку је то веома практично јер омогућава боље памћење лепих тренутака. Али остаје питање колико заиста живимо те лепе тренутке са драгим људима ако смо фокусирани на тражење најбољег угла за сликање.
Да ли је лов на кадар битнији од осећаја испуњености? Изгледа да веома често јесте. И то не мора бити свесно. Једноставно живимо у времену хиперпродукције дигиталних успомена, као да не верујемо сопственој способности памћења.
Дочек Нове године у Београду
Ако вам је тема интересантна посматрајте дешавања пред идућу Нову годину. На основу чега људи доносе одлуку где ће провести најлуђу ноћ и како ће о томе „извештавати"? Да ли је битније уживати у моментима одбројавања у загрљају најближих или ухватити најбољи кадар одбројавања и добити највише лајкова за фотографију или снимак?
Kао и свака Нова година Београд ће оплеменити бројним туристима са разних страна, те културним и забавним програмима на отвореном. Не треба заборавити ни мноштво интересантних угоститељских објеката са веома квалитетним музичким и забавним програмом.
А како је и време за популарно доношење новогодишњих одлука, предлажем да једна од њих буде везана за поштовање личне приватности и сопственог слободног времена.
коментари