Читај ми!

Подстицај научне писмености на фестивалу „Направи сам"

У Техничкој школи у Шапцу, одржан је трећи Фестивал примењене електронике и дигиталне фабрикације „Направи сам". Догађај је због пандемије коронавируса организован онлајн уз помоћ „Зум“ апликације уз пренос на званичној „Фејсбук“ страници.

На Фестивалу примењене електронике у Шабачкој техничкој школи, ученици су представили неке од иновација. Ту је аутомобил са сензором који при свом кретању избегава објекте, аутомобил којим се управља преко апликације и балансер. 

Посебно је актуелан уређај за мерење температуре тела са сензором, за који су кутијицу направили уз помоћ „три-де" штампача.

„Радио сам конкретно радио на електрокардиографу. Сам циљ тог електрокардиографа је да ми њега можемо користити у медицинске сврхе. И ми смо то успели да реализујемо, имамо у кутији један електрокардиограф и један сензор, и преко наше апликације успели смо да реализујемо то мерење", рекао је Матеја Стефановић, ученик четвртог разреда Техничке школе Шабац.

Циљ Фестивала,  на коме су учествовале и друге техничке школе из Србије, како наводе организатори, јесте да ученици покажу таленат али и да виде шта их то, као инжењере и конструкторе, чека у будућности.

„Због тога смо на ову манифестацију позвали стручне људе из различити области са факултета и из фирми које се баве напредним технологијама и иновационим технологијама", истакао је Милан Савић, наставник у Техничкој школи Шабац.

На онлајн фестивалу могла су се чути предавања еминентних професора из области иновативне технологије, роботике, биомедицине „три-де" моделовања и штампе, а пројекат је подржао Центар за промоцију науке, са циљем да се подстиче научна писменост, доступна свима.

„Шабац дефинитивно јесте град у коме се осећа снажна енергија креативности и спремности за стварање и имала сам прилику кроз разне наше програме да се уверим да техничке школе у Србији јесу инкубатори иновација и креативности", рекла је Мирјана Утвић из Центра за промоцију науке.

Иако је први пут онлајн, Фестивал је окупио бројне учеснике који су имали прилику да у укључењима уживо постављају питања и учествују у дебати.

број коментара 0 Пошаљи коментар